Nem biztos, hogy az IT költségeken kell spórolni
2023.09.10.A digitalizáció ereje a vállalati alkalmazások piacán
2023.11.02.Nem biztos, hogy az IT költségeken kell spórolni
2023.09.10.A digitalizáció ereje a vállalati alkalmazások piacán
2023.11.02.Rendszeres vállalati IT felülvizsgálat?
Érdemes időt szánni rá...
IT szakértőként sok esetben tapasztaljuk, hogy a cégek saját fejlődésükkel párhuzamosan nem fejlesztik megfelelő ütemben saját informatikai hátterüket. Éppen ezért fordul elő gyakran, hogy a vártnál komolyabb többletkiadással kell szembenézniük a vállalatvezetőknek egy-egy informatikai probléma esetén, ha nem szántak elegendő figyelmet és költséget a karbantartásra. Pedig olyan rohamos tempóban fejlődő terület, mint az informatika, kevés van: a vállalati infrastruktúrát ezért érdemes a gyorsan változó környezethez igazítani az IT területén is.
Korszerű, karbantartott vs. elavult, de "költségmentes"
Ha tíz éven át ugyanazt - a mára elavult - rendszert használjuk cégünkben, ne lepődjünk meg, ha a felmerülő IT kihívásokat jóval bonyolultabb és költségesebb módon tudjuk csak kezelni. Sokan mégis ragaszkodnak hozzá, egyszerűbb megoldásnak vélik a régi, jól bevált infrastruktúrát használni, ahelyett, hogy lecserélnék, modernizálnák azt. Pedig ha elsőre többletkiadásnak is tűnik, a gyakoribb IT felülvizsgálattal váratlan, nagyobb kiadásokat és rengeteg befektetett időt, energiát spórolhatunk. Gondoljunk csak arra, milyen sokat számít, ha a cég munkavállalói egy stabil, gyors és korszerű IT környezetben dolgozhatnak nap mint nap. Nem akadályozzák a munkájukat pl. lelassult számítógépek, elérhetetlen szerver, agyonterhelt hálózat vagy tárhely hiánya.
A cégek többsége jellemzően csak 8-10 évente végez IT felülvizsgálatot, pedig 4-5 évente erősen ajánlott szakértővel átnézetni a vállalat informatikai infrastruktúráját, annak működési hatékonyságát, költségeit, hardvereit, szoftvereit.
Mit tehetünk azért, hogy tisztábban lássuk és költséghatékonnyá tegyük vállalati IT-nkat?
Az informatikai háttér-infrastruktúra kialakítását számos esetben külsős szolgáltatók biztosítják, ezért fontos, hogy annak állapotáról rendszeresen tájékozódhassanak a vállalat vezetői is. Ideális esetben a jól működő IT rendszer "láthatatlan" a felhasználók, dolgozók számára, de a menedzsmentnek döntéshozatal szempontjából érdemes megismerni annak állapotát (tehát mégsem maradhat teljesen láthatatlan).
Összegyűjthetjük, hogy vállalatunk jelenlegi működése mennyiben más a korábbi időszakhoz képest, mi változott az elmúlt években és mik a jövőbeni céljaink. Ha pozicionáljuk magunkat, megvizsgáljuk aktuális céges helyzetünket és hosszabb távú célkitűzésünket (pl. magasabb értékesítési/konverziós ráta, több ügyfél, új beruházás, portfólióbővítés), könnyebben felmérhető, hogy szükséges-e a vállalati IT rendszerünk fejlesztése, netán teljes informatikai infrastruktúránk átalakítása.
Amennyiben úgy ítéljük meg, hogy rendszerünk elavult a cég jelenlegi fejlettségi szintjéhez képest, és ezt szakértő is megerősíti, javasolt IT stratégiát és ütemtervet készíteni. Egy optimális szolgáltató csapat már a terv készítésében közreműködik, segítséget nyújt. A stratégiai dokumentum átfogó ütemtervet tartalmaz az informatikai rendszer átalakításának idő- és költségigényéről: meghatározza, milyen technológiára van szükség a vállalati célkitűzések támogatásához, és ez hogyan térül meg a későbbiekben a szervezet számára.
A teljes vállalati IT felülvizsgálatot követően az átállás - egy jól tervezett konstrukcióban - gördülékenyen zajlik. Viszont a vezetőség és a munkavállalók hozzáállásán, támogatásán nagyban múlik, mennyire lesz zökkenőmentes a folyamat cégünknél.
Keresse bizalommal tapasztalt szakembereinket!
Írja meg nekünk, milyen jellegű informatikai kihívások adódtak cégénél, és biztos lehet benne, hogy fejlesztő és rendszergazda csapatunk talál rá profi megoldást!
Az űrlap kitöltése semmiféle kötelezettséggel nem jár.
TELEFON
ÜGYELET
CÍM
Fő fasor 112.