ZSAROLÓVÍRUS ELLENI VÉDELEM
2022.06.14.Mi lenne velünk rendszergazdák nélkül?
2022.07.14.5+1 ok, amiért minden vállalkozásnak szüksége lenne...
külsős rendszergazda szolgáltatásra!
A mai digitalizált, IT központú üzleti életben nem kérdés, hogy a kis-és középvállalkozások esetében is szükség van rendszergazdai szolgáltatásokra. Az IT support már nem csupán a megfelelő informatikai hátteret biztosítja, hanem igyekszik minél biztonságosabbá, technológiai-és költségoldalról is hatékonyabbá tenni a vállalkozás működését.
A következő pontokban bemutatjuk az alapvető okokat, melyek miatt érdemes külsős rendszergazdai szolgáltatást igénybe venni.
1. Adatbiztonság és kibervédelem
Napjainkban egyre nagyobb problémát jelentenek az online térben ténykedő bűnözők. A netes csalók nem válogatnak a különböző vállalati szektorok és intézmények között, bármely cég az áldozatukká válhat. A digitális térben elkövetett csalások több típusa is fenyegeti a vállalkozásokat, például zsarolóvírusokkal, adathalász üzenetekkel vagy épp befektetési csalásokkal.
A támadások elleni legjobb védekezés, ha felkészült IT szakemberek gondoskodnak adataink védelméről, a megfelelő biztonsági rendszerrel tartják távol a fenyegető vírusokat, kártékony fájlokat, gyorsan reagálnak az esetleges vészhelyzetekre. A napi 24 órás informatikai rendszer felügyeletével az idegen fájlok ellenőrzése, az adatok biztonsága és napi szintű mentése is teljes mértékben biztosított.
2. Informatikai kockázatok és hibák csökkentése
Egy fejlődő vállalkozás életében eljön az a pont, amikor a napi operatív teendőkön túl koncentrálnia kell a hosszú távú célokra, a stabilitásra, a jövőbeli kihívásokra és az üzletfolytonosság biztosítására.
A rendszergazdák feladata, hogy a jövőbeli helyzetekre fókuszálva végezzék el a fejlesztéseket, teszteléseket garantálva ezzel a biztonságos IT környezetet és a kockázatok minimális szintre csökkentését.
A rendszergazdai szolgáltatás segítségével a vállalat döntéshozója érthető és valós képet kaphat az aktuális IT rendszerről, a rendszerben rejlő kockázatokról, egy esetleges katasztrófahelyzet következményeiről és helyreállítási lehetőségeiről. Erre azért van szükség, mert a rendszerhibák gyakoribbak, mint gondolnánk: egy üzleti év során a vállalkozások 80%-ánál üti fel a fejét valamilyen szintű IT probléma. Ez lehet egy pár perces kiesés vagy akár egy egyhetes leállás is, ami komoly bevételkieséssel járhat. Látható, hogy a rendszerhibák elkerülhetetlenek, emiatt a megelőzésre mindenképpen érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.
Ha egy vállalkozás IT rendszerét külsős rendszergazda csapat felügyeli, nem fordulhat elő az a kellemetlen és egyben kockázatos helyzet sem, hogy az informatikáért felelős személy kiesik a munkából, és nem tudja a feladatait elvégzeni. Ha a helyettesítése nem megoldott, a vállalat informatikai hátterének biztosítása veszélybe kerülhet.
3. Modernizálás: felhőszolgáltatás és VPS alkalmazása
Egy profi műszaki IT szolgáltató az alapvető üzemeltetési feladatkörökön (frissítések telepítése, hardveres és szoftveres hibák detektálása és megelőzése, felhasználói segítségnyújtás) túl az üzlethatékonyság növelésére is hangsúlyt fektet, és ehhez különböző technológiai újításokat vethet be. Különösen nagy szerepet kapott a COVID-járvány miatti home-office elterjedésekor a felhő alapú adattárolás és a VPS. Korábban a belső hálózatok vagy a külső adathordozók jelentettek megoldást távoli munkavégzés esetén, viszont ezek használata sokszor komplikált, kevésbé biztonságos: A külső adathordozók bármikor felmondhatják a szolgálatot, a rajtuk tárolt adatok visszaállítása pedig drága és nehézkes.
A VPS szolgáltatás által a felhasználónak mintegy saját dedikált szervere lehet anélkül, hogy a hardvert meg kellene vásárolnia és profi szerverteremben kellene tárolni. Ezáltal a vállalat működéséhez szükséges eszközöket (pl. levelezés, távoli asztal-elérés, vállalatirányítási rendszerek) biztonságos módon érhetik el egy önálló szerverről.
A VPS a fizikai szerver minden előnyével rendelkezik, ugyanakkor egy lényegesen költséghatékonyabb és korszerűbb megoldás, melynek üzemeltetését szintén szakértő rendszergazdák biztosítják.
4. IT kiadások tervezése és csökkentése
Napjainkban az informatikai környezet a vállalkozások szerves részévé vált: egy informatikai probléma esetén már nem csupán a megszokott üzletmenet állhat le, hanem komoly pénzügyi veszteség is keletkezhet. Mindezek miatt fontos lenne a technológiai büdzsé pontos megtervezése. A műszaki költségek számbavétele viszont általában kimerül a szoftver-előfizetések, az IT munkaerő és -eszközök kiadásainak felsorolásában. Az üzleti technológia infrastruktúrája viszont ennél több elemet is tartalmaz, melyről a rendszergazdák pontos képet tudnak adni. Ide kell még sorolunk a hardver eszközök amortizációját, azok tervszerű, időszakos cseréjét, az IT biztonsági megoldásokat, a jogi előírásoknak való megfelelést, a tárhelyek növekedését, a 0-24-es rendelkezésre állást. Külsős rendszergazdai szolgáltatás igénybevétele esetén kiszámítható havidíjas üzemeltetési költségekkel, váratlan extra kiadások nélkül alkalmazhat egy olyan csapatot, akinek minden tudása és eszköze megvan az IT rendszerek problémamentes működtetéséhez.
5. Folyamatos rendelkezésre állás
Napjainkban az informatikai környezet a vállalkozások szerves részévé vált: egy informatikai probléma esetén már nem csupán a megszokott üzletmenet állhat le, hanem komoly pénzügyi veszteség is keletkezhet. Mindezek miatt fontos lenne a technológiai büdzsé pontos megtervezése. A műszaki költségek számbavétele viszont általában kimerül a szoftver-előfizetések, az IT munkaerő és -eszközök kiadásainak felsorolásában. Az üzleti technológia infrasturktúrája viszont ennél több elemet is tartalmaz, melyről a rendszergazdák pontos képet tudnak adni. Ide kell még sorolunk a hardver eszközök amortizációját, azok tervszerű, időszakos cseréjét, az IT biztonsági megoldásokat, a jogi előírásoknak való megfelelést, a tárhelyek növekedését, a 0-24-es rendelkezésre állást. Külsős rendszergazdai szolgáltatás igénybevétele esetén kiszámítható havidíjas üzemeltetési költségekkel, váratlan extra kiadások nélkül alkalmazhat egy olyan csapatot, akinek minden tudása és eszköze megvan az IT rendszerek problémamentes működtetéséhez.
5+1 Rutinfeladat, ami másnak akadály
Vírus. Váratlanul elérhetetlen szerver. Kémprogram. Telítődő adattárhely. Levelezési hiba. Adatvesztés.
A problémák száma végtelen, de rendszergazdai szolgáltatás segítségével azonnal orvosolható. A zökkenőmentes céges működéshez elengedhetetlen az állandó, stabil informatikai háttér, de a felhasználók többsége akkor kér segítséget, amikor már bekövetkezett a baj... Pedig az összes üzemzavar megelőzhető és kezelhető, ha informatikai rendszere professzionális szakemberek folyamatos felügyelete mellett működik.
Vegye fel velünk a kapcsolatot!
Írja meg nekünk, milyen jellegű informatikai kihívások adódtak cégénél, miben kéri segítségünket!
Az űrlap kitöltése semmiféle kötelezettséggel nem jár.
TELEFON
ÜGYELET
CÍM
Fő fasor 112.